Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Foamea este o nevoie organică, o senzație negativă, chiar dureroasă, de insatisfacție, e o necesitate acută de a ne alimenta. Foamea este o nevoie naturală, însă apetitul este o poftă, nu o necesitate. De aceea, tendințele actuale promovează alimentele care au abilitatea de a produce senzația de sațietate și care pot întârzia senzația de foame.

1. Ovăzul: fie sub formă de germeni deshidratați, fie fiert, ovăzul este un aliment cu indice glicemic scăzut, ce are calitatea de a crea o senzație de sațietate pe o perioadă îndelungată. El conține fibre insolubile care-și măresc volumul în urma ingerării, favorizează instalarea senzației de sațietate pentru mai mult timp, fiind astfel un aliat de nădejde în dietă și în menținerea greutății.

2. Nucile: sunt o sursă de proteine, grăsimi nesaturate, acizi grași omega 3 și micronutrienți. Nucile conțin acizi grași polinesaturați care stimulează formarea celor doi hormoni inhibitori de apetit: grelina și peptida YY. Acești hormoni joacă un rol major în transmiterea către creier a mesajului de sațietate.

3. Semințele de in: uleiul de in este produsul cel mai cunoscut al acestei plante, însă semințele crude de in sunt recunoscute pentru rolul lor de inhibitor de apetit. Acest lucru se datorează prezenței în compoziția semințelor a acizilor grași esențiali omega 3 și a unei mari cantități de fibre, ambele având rolul de a diminua creșterile nivelului glicemiei și ținând deci sub control senzația de foame.

4. Somonul: gătit dietetic poate ajuta la reducerea cantității de alimente consumate la o masă principală datorită cantității mari de proteine existente în compoziția sa, alături de acizii grași esențiali omega-3, ambele grupe de nutrienți fiind responsabile de instalarea rapidă și pentru o mai lungă perioadă a senzației de sațietate.

5. Apa: este esențială în ecuația sațietății. În momentul în care organismul este deshidratat, creierul îi transmite adeseori organismului mesajul senzației de foame, și nu de sete. De asemenea, deshidratarea induce nevoia a mânca pentru re-energizarea rapidă a organismului. Hidratarea completă și continuă asigură controlul apetitului.

6. Ceaiul verde:este un aliat important în timpul unei diete de slăbire datorită conținutului său crescut de leptine. Leptina este un hormon responsabil de reglarea aportului și consumului energetic zilnic, a apetitului și a metabolismului unei persone. Componentele active ale ceaiului verde îi transmit creierului senzația de sațietate, motiv pentru care este recomandat înaintea meselor principale.

7. Albușul de ou: un consum ponderat de albuș de ou reduce apetitul. Acest aspect se datorează mai ales receptorilor de opioizi, stimulați de unii aminoacizi prezenți în albușul de ou. În plus, histidina și acidul glutamic facilitează absorbția optimă de potasiu și clor în celulele centrilor nervoși ai percepției senzațiilor plăcute. Este favorizată astfel instalarea unei stări de bine, esențială pentru combaterea alimentației excesive.

8. Varza: produce senzația de sațietate pe o perioadă îndelungată datorită compoziției sale complexe. Este bogată în fibre, săracă în calorii, bogată în vitamina C și o sursă foarte bună de Mg, Ca, proteine, bioflavonoide, potasiu, acid folic și vitamine B și are calitatea de a limita porțiile de alimente la mesele la care este ingerată, în special în stare crudă.


Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.