Protecția datelor cu caracter personal. Site-ul ziare.ro utilizează cookie-uri. Navigând în continuare, vă exprimați acordul pentru utilizarea cookie-urilor. Click pentru a afla mai multe. [ Accept ]

Varza kale este considerat un super-aliment datorită proprietăților nutritive extrem de bogate. Cu toate acestea, beneficiile consumului de varză kale nu sunt pentru toată lumea. Persoanele care suferă de anumite afecțiuni trebuie să evite această legumă care le poate produce atac de cord.

Varza Kale are un conținut ridicat vitamine, fibre, proteine, omega-3 și acizi grași, de aceea este ideală în regimurile alimentare ale celor care suferă de artrită reumatoidă, astm sau boli autoimune. De asemenea, varza kale are mai mult calciu decât laptele, ceea ce o face ideală în prevenirea osteoporozei. Totodată, are un conținut mare de vitamina K, esențială pentru combaterea cancerului.

Mare atenție! Este considerat un super-aliment, dar poate produce atac de cord. Cine trebuie să evite această legumă

Tocmai din această cauză, persoanele sunt sub tratament pentru subțierea sângelui ar trebui să evite varza kale, dar și alte legume bogate în vitamina K. Din cauza conținutul mare de potasiu 450 mg/100g de varză, pacienții cu afecțiuni cardiace sau renale trebuie să evite pe cât posibil acest super-aliment.

”Potasiul este foarte bun pentru sistemul muscular și nervos, însă, în cantități prea mari, acesta poate deveni periculos pentru sănătate, putând cauza batăi neregulate ale inimii și chiar oprirea acesteia, în special la pacienții cu afectiuni renale.”, declară Chris Cashin, un medic specializat în regimuri alimentare.

Nutritionistul Rob Hobson susține că varza kale provoacă și probleme digestive, precum dureri de stomac sau balonare.

Varza kale, crudă - valori nutriţionale pentru 100 g

apă - 84,04 g
energie - 49 kcal
proteine - 4,28 g
lipide - 0,93 g
fibre - 3,6 g
carbohidraţi - 8,75 g
glucide - 2,26 g
calciu - 150 mg
fier - 1,47 mg
magneziu - 47 mg
fosfor - 92 mg
potasiu - 491 mg
zinc - 0,56 mg
sodiu - 38 mg
vitamina a - 500 µg
vitamina c - 120 mg
vitamina b6 - 0,271 mg
acid folic - 141 µg
niacină (b3) - 1 mg
vitamina e - 1,54 mg
vitamina k - 704,8 µg

Trebuie menționat că nutriționiștii nu recomandă consumul verzei Kale crudă, ci gătită, cel mai bine la abur.


Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.