„Care este secretul unei diete perfecte?”. O intrebare care, probabil, se afla pe buzele multor oameni. Primul pas al unei diete sanatoase este cum mananci si abia apoi ce mananci.

1. Foloseste farfurii mai mici Degeaba te chinui sa mananci sanatos daca de fiecare data iti umpli cu varf o farfurie mare. Conteaza calitatea unei mancari, dar mult mai importanta este cantitatea. Daca reduci diametrul unei farfurii cu numai 8 cm, consumi cu 22 de procente mai putine calorii. Socotind lunar, fara sa faci nimic altceva decat sa alegi o farfurie mai mica la cina, scapi de 5000 de calorii.

2. Jumatate din fiecare masa sa fie fructe si legume Sa zicem ca la micul dejun consumi de obicei un castron cu cereale. Mananca doar jumatate din el si compleaza masa cu cateva fructe de padure sau o banana. La pranz, mananci doar jumatate din sandviciul pregatit, apoi doua fructe (nu conteaza ce). Seara, asigura-te ca ai la masa salata, broccoli, sparanghel, conopida sau orice alta leguma iti place. Nu numai ca iti asiguri aportul de nutrienti proveniti din fructe si legume, dar reduci la jumatate consumul de grasimi si calorii pe care il aveai inainte.

3. Nu manca la fast-food Chiar si o portie mica (un burger mic, portie medie de cartofi prajiti si o cola fara zahar) de la fast-food inseamna 800 de calorii. Adica mai mult decat o femeie are nevoie la o cina. In plus, daca mananci pe fuga, aproape fara sa mesteci mancarea, creierul va primi informatia ca tu ai luat doar „o gustare”, indiferent de numarul caloriilor pe care tocmai le-ai inghitit. Ceea ce inseamna ca seara, la cina, vei manca si mai mult.

4. Cu cat e mai scurta lista ingredientelor, cu atat mai bine Cele mai sanatoase gustari sunt cele care contin un singur indredient: broccoli, spanac, fructe de padure. Daca alegem ceva cu mai multe ingrediente este imposibil ca printre ele sa nu se regaseasca mai mult zahar, mai multa sare, mai multi coloranti sau mai multe arome artificiale.

5. Mancarea sanatoasa nu e neaparat scumpa Cine n-a auzit scuza „E prea scump sa mananci sanatos”! Iata un mit total neadevarat. Poti alege varianta congelata a fructelor si legumelor, la fel de sanatoasa, si mult mai ieftina. In plus, daca ti-ai face de-acasa un sandvici pentru pachet, in loc sa mananci la bufetul firmei, la un fast-food sau la un restaurant, vei simti diferenta.

6. Nu iti ia decat maximum 10 minute sa faci un sandvici
O alta scuza este „N-am timp sa-mi fac pachet!”. Nu dureaza decat maximum 10 minute sa-ti faci un sandvici. Si ca sa fii si mai motivat. Ai idee cat timp iti ia o vizita la medic? Cu siguranta mult mai mult!

7. Gustul se deprinde

Lista scuzelor intalnite pentru a nu incepe o dieta sanatoasa este lunga. Pe ea se mai afla si „Nu-mi place”. Poate ca n-or fi prea gustoase broccoli, sau sparanghelul, sau spanacul. Dar gustul se deprinde. Ganditi-va la cei mici, ei nu se nasc stiind ce inseamna dulce, amar, acru, sarat etc. Invata pe parcurs.

8. Opreste-te din mancat inainte de a te simti „plin”

Nu trebuie sa mananci pana simti ca nu-ti mai incape nici macar un varf de lingurita in stomac. Opreste-te chiar inainte de a ajunge la 80% din nivelul de saturatie. Potrivit unor studii, se pare ca aplicand aceasta metoda se pot pierde, intr-un an, aproximativ 9 kilograme.

9. Stai la masa cu toata familia

Chiar daca esti doar tu cu partenerul sau familia ta este acatuita din 15 persoane, sa fiti cu totii adunati la masa este cheia succesului. Copiii care mananca alaturi de parinti sunt mai putin predispusi sa manance junk-food, iar parintii care mananca alaturi de copii se declara mult mai satisfacuti de viata de familie.

10. Esti ceea ce mananci

Vrei o piele care sa radieze de sanatate? Sigur ca da. Pentru asta trebuie ca sangele sa transporte oxigen cu nutrienti. Dar daca nu consumi nutrienti este de inteles ca nici pielea nu va arata stralucit. Nici parul, nici unghiile. Ce sa mai vorbim de creier. Ca sa functioneze perfect el are nevoie de o inima sanatoasa, plamani puternici, rinichi, si orice alt organ doresti, in forma. Iar asta nu se poate realiza fara o dieta desteapta, care sa cuprinda mult peste, cereale integrale, legume, fructe, soia.


Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.