Creşterea şomajului la nivel mondial şi şi criza financiară se reflectă în furturile din magazine. Pierderile generate de acest fenomen au crescut anul acesta cu 6,6% la nivel mondial. Cel mai sustras produs este brânza.Anul acesta, atât angajaţii cât şi clienţii marilor reţele de retail din întreaga lume au furat mărfuri în valoare totală de aproximativ 119 miliarde de dolari, se arată într-un studiu realizat de „Centrul pentru Cercetare în Retail” în perioada iunie 2010-iunie 2011. Practic, 1,45% din vânzările mondiale figurează în rapoartele comercianţilor ca pierderi generate de furturi sau de erori administrative. Faţă de anul trecut este o creştere cu 6,6%, trend explicat de specialiştii Centrului pentru Cercetare prin creşterea ratei şomajului la nivel global şi a crizei financiare cu care se confruntă toată lumea.

Clientul-cel mai mare hoţ

Cele mai mari pagube sunt generate de către clienţii magazinelor, care au furat de pe rafturi în valoare de 1,45 de miliarde de dolari, adică 43,2% din pierderile totale generate de furturi şi erori administrative. Regiunea Asia-Pacific este campioană la capitolul cei mai mulţi cumpărători care fură, 53,3% dintre pierderile din această zonă fiind generate de aceştia.(...)

Unde şi ce se fură cel mai mult

Statisticile pe ţări indică faptul că în India se fură cel mai mult-2,38% din vânzările totale. Urmează Rusia cu 1,74%,Maroc cu 1,72% şi Africa de Sud cu 1,71%. Cât despre produsele „cu lipici” la clienţi şi angajaţi, la nivel global cel mai sustras produs este brânza. 3,9% din produsele „cu risc” (cele care se fură cu preponderenţă) care trec dincolo de casele de marcat fără a fi taxate sunt brânzeturi.



Integral pe Money.ro



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.