Am înțeles că nu benzina se scumpește, ci kilometrul devine mai scurt. Iată o bună încercare de a rezista crizei, acum când accizele și celelalte taxe reprezintă din nou cea mai mare parte din prețul benzinei/motorinei, dar și al gazelor sau al țigărilor. Oare cum este mai bine din punct de vedere economic: să majorezi impozitarea în criză, după un declin al PIB cu patru procente sau să crești pensiile, în condițiile unui regres al productivității?

Eu, ca biet jurnalist, nu știu ce răspuns să dau, ar trebui ca mediul universitar să arate ce remediu oferă pe timp de criză cărțile de economie, pe care eu, ca ziarist semidoct, mărturisesc că nu le-am citit, iar specialiștii certificați, să releve ce arată cercetările.

Ca jurnalist nu mă împiedică însă nimic să citez din alte publicații, pentru că sunt mai mult ca sigur că ziarele și revistele au intrat în contact cu oameni de specialitate, care le-au spus de unde vine economia, cum stă și spre ce se îndreaptă. Publicația TimesNewRoman scria, de exemplu, că dacă petrolul ar fi gratis, benzina în România s-ar ieftini cu aproape un leu! La astfel de cercetări m-am referit atunci când am făcut apel la specialiști.

Integral pe Jurnalul Național



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.