Anul trecut România a reuşit să inaugureze doar 59 de kilometri de autostradă. După o plecare din blockstart „explozivă”, oboseala s-a instaurat rapid, aşa că anul acesta nu vor fi puşi în circulaţie mai mult de 42 de kilometri, cu puţin noroc. După gradul de execuţie fizică a lucrărilor în luna februarie, mai sigur ar fi să mizăm pe deschiderea a numai 26 de kilometri. Pe de altă parte, moştenirea celor mai bine de 30 de ani de investiţii în infrastructură rutieră înseamnă astăzi o reţea de 16.000 de kilometri de drumuri naţionale, dintre care aproape 60% au durata de folosinţă depăşită.
Viteza cu care se construiesc autostrăzi în România este foarte mică. În urmă cu câţiva ani, preşedintele Klaus Iohannis spunea că ele avansează cu viteza melcului, dar era prost informat de consilierii săi. Viteza melcului este mult prea mare. De exemplu, melcul de grădină, cunoscut pentru cochilia sa în spirală, poate atinge la maturitate până la 50 de metri/oră, cu mult peste ce au putut constructorii noştri de autostrăzi. De exemplu, în 2020, când la Compania de Drumuri fusese instalată în frunte o conducere agreată de Guvernul Orban, constructorii au avansat, în medie, cu circa 10 metri pe oră, considerând ziua de lucru chiar de 12 ore.
Integral pe Jurnalul Național
Alte articole pe același subiect
- Denivelare de teren pe autostrada Sibiu-Orăştie. CNAIR: „Nu e pe tronsonul refăcut în regie proprie”
- CNAIR: În 2017 au fost daţi în folosinţă 15,4 kilometri de autostradă. Câți vor fi gata la anul
- Autorităţile insistă că vor da în trafic 180 de kilometri de autostradă, în acest an
- Viorica Dăncilă: Conducerea CNAIR a blocat, în mod nejustificat, evoluţia unor proiecte
- Pleacă Neaga, problemele rămân
- Oficial. Ce autostrăzi vor fi gata în acest an. Șefa CNAIR a făcut anunțul
Comentarii
O mititică ocservație! Ăia 59 de km. de autostradă hinaugurați de SIcă Mandolinatul anul trecut erau aproape terminați sub gubernarea pizdacă. Noroc că a avut cine să-i inaugureze, altfel nu erau nici ăia. Muie PSD!
5 martie 2021 0:30
v Poate ne spun cei de la CNAIR care sint cauzele ca nu pot executa mai multi Km de autostrada. Pina acuma ni se spunea ca nu sint bani. Acuma a declarat Ghiolbanis ca vin bani de la UE, cit sint necesari. Din cele scrise se pare ca sint destui constructor sa execute
5 martie 2021 0:10
lucian56 Angajatii acestui CNAIR daca nu sunt in stare sa faca ce zice guvernul ar fi cazul sa plece. Nu prea au facut mare lucru pana acum, multumindu-se cu incasarea sumelor uriase din salarii. Ar fi vremea sa se miste mai repede.
4 martie 2021 10:27
Adaugă comentariu
Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:
- Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
- Accesezi link-ul din mesajul primit.
- Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.
Te-ar mai putea interesa și...
Două asociații ale magistraților cer Guvernului să publice imediat ultimul raport GRECO
15 aprilie 2021 10:42Milionar, escroc şi criminal. Caracatiţa afacerilor oneroase ale unui bihorean, în complicitate cu mama sa
14 aprilie 2021 8:34Miza de 45 de miliarde de lei din Sănătate: a început concursul pentru șefii județeni ai CNAS, oamenii care au decizia decontărilor
13 aprilie 2021 12:22Surse: Percheziții DNA la Jandarmerie într-un dosar privind promovările ofițerilor
13 aprilie 2021 11:34Un TIR făcut de firma turcească de la „Victor Babeș” a fost cumpărat de Ucraina, dar „problemele tehnice” l-au făcut „de folosit în poze”
13 aprilie 2021 9:48Editorial
Cum au picat liderii USR PLUS primul mare test politic al guvernării. Cine câștigă din cearta partenerilor de coaliție
Liderii USR PLUS s-au întors, joi, cu coada între picioare la ședința de guvern, după ce cu o zi înainte au anunțat apocalipsa: retragerea sprijinului politic pentru premierul Florin Câțu din cauza demiterii lui Vlad Voiculescu...