Comenzile curg, fabricile nu pot livra produsele din cauza lipsei unor componente. Aceasta este una din „piesele” relansării economieie mondiale care trebuie să pună în mișcare roțile lanțurilor de aprovizionare pentru funcționarea lor în același timp și în același sens.

Criza de semiconductori a dereglat industria auto la nivel global, cauza fiind indirect legată de dinamica pandemiei. COVID-19 a provocat însă direct tensiuni pe piață prin schimbări rapide ale obiceiurilor de consum. Apar greutăți surpriză în satisfacerea cererii de biciclete, în asigurarea lemnului pentru construcții, dar și pentru miliardele de cutii în care se transportă bunurile de consum. Dacă adăugăm banalul plic de ketchup și hârtia igienică, vedem paleta largă a produselor aflate sub spectrul penuriei.

Străzile sunt invadate de biciclete, trotinete, roleri. Tabloul mobilității are un mare câștigător în perioada pandemiei - deplasarea cu mijloacele individuale nepoluante și ieftine, cu liberă circulație pe coronapiste dedicate. Piața bicicletelor este în creștere spectaculoasă peste tot în lume. Pentru 2021 prognozele indică o creștere de circa 40 la sută. În patria „Marii bucle”, cum este numit Turul Franței – cea mai urmărită competiție ciclistă a lumii – cifra de afaceri a sectorului velo a ajuns la 3 miliarde de euro în 2020, cu o creștere anuală de 25 de procente. Ritmul debordant al sectorului este limitat de nivelul de producție lent al unor componente. Shimano, compania japoneză care are monopolul schimbătoarelor de viteză și al altor componente de bază pentru transmisii, constată cererea crescută de piese pentru biciclete, dar nu face investiții pentru creșterea producției pentru a nu se trezi mâine cu o supracapacitate costisitoare. De aceea, fabricile de montaj de biciclete așteaptă chiar și 12 săptămâni onorarea comenzilor la unele piese.

Integral pe Jurnalul Național



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.