Un poliţist din judeţul Bihor a creat o petiţie pentru modificarea Codului Rutier, denumită "Opriţi moartea de pe şosele".

Poliţistul din Bihor, Sebastian Drimbe, a creat o petiţie, semnată deja de peste 7.000 de persoane, în care a făcut o listă de modificări ale Codului Rutier pe care le consideră utile şi care ar putea ajuta la diminuarea victimelor accidentelor rutiere.

Printre modificările pe care poliţistul le-ar aduce la Codul Rutier se numără şi suspendarea permisului de conducere pentru un an în cazul şoferilor care conduc sub influenţa băuturilor alcoolice.

Modificarea se referă la contravenţie, respectiv o alcoolemie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, şi nu la infracţiune.

"Mă numesc Sebastian Drimbe și sunt polițist în județul Bihor. De 15 ani de când sunt în slujba statului și a cetățenilor, am văzut multe accidente rutiere cu victime. Multe, multe, parcă tot mai multe în ultimii ani. Printre victime, din nefericire, sunt și copii.

Deși numărul victimelor de pe șosele a crescut întruna în ultimii ani, nu a apărut nicio măsură eficientă din partea legiuitorilor de a scădea numărul accidentelor rutiere.

Eu, unul, m-am săturat! M-am săturat să văd cum mor oameni și copii nevinovați pe șoselele țării.

Amenzile nu sunt suficiente. Consider că singurul mod în care conducătorii auto pot fi determinați să nu mai accelereze iresponsabil, să nu mai depășească pe linie continuă, să nu mai urce băuți la volan și să conducă mai preventiv este înăsprirea măsurilor complementare la anumite abateri.

Măsurile complementare reprezintă, pe lângă punctele de amendă aferente, suspendarea dreptului de a conduce, acel ”mi-a luat carnetul” pe care l-ați auzit de la cei prinși cu musca pe căciulă.

Prin această petiție publică, propun mărirea prin lege a măsurilor complementare după cum urmează:

- pentru conducerea unui vehicul cu o alcoolemie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, suspendarea dreptului de a conduce pentru 365 zile (de la 90 de zile în prezent)

- pentru depășirea limitei legale de viteză cu peste 50 km/h, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 90 de zile în prezent)

- pentru depășire neregulamentară (depășirea pe linia continuă), suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent)

- pentru virajul la stânga peste linia continuă, suspendarea dreptului de a conduce pentru 30 de zile (în prezent nu se suspendă)

- pentru neoprirea la culoarea roșie a semaforului electric, suspendarea dreptului de a conduce pentru 180 de zile (de la 30 de zile în prezent)

- pentru utilizarea telefonului mobil la volan, suspendarea permisului pentru 30 de zile (pe lângă amendă și puncte de penalizare, cum este sancționată în prezent).

Foarte important, consider esențial ca la niciuna dintre abaterile de mai sus să nu se poată reduce perioada de suspendare a dreptului de a conduce prin susținerea unui examen!

Vă invit să semnați cât mai mulți această petiție pentru a putea să influențăm factorii de decizie (politicieni, juriști, specialiști în domeniu etc) care au puterea de a duce mai departe propunerea de modificare a Codul Rutier.

Știu că politicienilor li se va părea o inițiativă nepopulistă, dar vor trebui să facă ceva, pentru că aici nu e vorba de ei, ci de viața noastră și a copiilor noștri!

Vă doresc tuturor drumuri bune și să ajungeți în siguranță acasă la cei dragi!", a scris poliţistul Sebastian Drimbe în petiţie.


Comentarii

Mda! (2) Ar trebui învățați șoferii despre încercarea urmăririi locului care nu poate fi acoperit de oglinzile laterale, înainte de efectuarea manevrei de schimbare a benzilor de circulație la stânga sau dreapta, ca șoferul după ce verifică vizual oglinda în sensul care vrea să facă manevra să se uite și peste umăr în aceeași parte la fereastra din spate a mașinii, pentru a vedea dacă-n acel loc nu e ori o altă mașină sau o motocicletă, etc. De asemenea, la condusul pe autostradă, șoferii trebuie învățați să respecte o distanță optimă față de mașina care e în față, pentru a putea frâna în caz de nevoie și a evita o ciocnire frontală. În țările nord-americane e o regulă simplă, acolo viteza maximă pe autostradă e 100 km/oră, dar se acordă o toleranță până la 115 km/oră, iar de la 120 de km/oră încep amenzile care sunt destul de pipărate. Regula acolo e de a vizualiza un loc fix de pe șosea din fața mașinii și de a număra încet până la 3 până mașina șoferului ajunge la acel loc, dar în România cum viteza e de 130 km/oră, acea numărătoare poate fi de 6 secunde numărate încet, pentru o mai bună siguranță a circulației. De asemenea la circulația pe autostradă, oglinda retrovizoare trebuie verificată periodic în timpul mersului pentru a verifica traficul din spatele mașinii și pentru a menține o distanță optimă față de mașina din spate. Deci se pot face mai multe pentru îmbunătățirea circulației în România, dar în primul rând e nevoie de autostrăzi, pentru că sunt puține și denumirilre lor astrale sau galactice NU produc nimic bun dar și sunt de prost gust, dar în sfârșit!

2 august 2021 23:21

Mda! (1) Nenea polițistul s-a emancipat și vrea să devină cineva mai faimos. Modificările cerute de el, ar fi poate justificate într-o mică măsură, dar acele sancțiuni actuale sunt poate destul de severe. Dar, sancțiunile actuale din codul rutier, pot fi majorate la capitolul amenzi, nu numai pentru a se colecta mai mulți bani la fondul statului, dar și pentru a descuraja amatorii. Recidiva la încălcarea regulilor de circulație poate fi și ea sancționată cu amenzi mai ridicate. Sancționarea celui prins băut la volan, trebuie și ea să fie corectă, iar situația actuală pare bună, deși poate e loc de mai bine. Problema poate fi și alta, creșterea eforturilor de educare a șoferilor actuali și a celor noi începători, prin punerea la dispoziție a unor sfaturi tehnice mult mai detaliate și mai complexe despre conducerea mașinii în orice situație dar și condusul mașinii pe autostradă, unde au loc poate un număr mare de accidente.

2 august 2021 23:20

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.