Termenele de execuţie întinse pe zeci de ani şi preţurile exorbitante plătite pentru fiecare kilometru din ipoteticele autostrăzi româneşti le aduc pe acestea pe primele locuri într-un ruşinos top mondial al cheltuielilor ineficiente. Autostrada Transilvania va fi finalizată cel mai devreme în 2020, dar ar putea fi terminată şi în 2026, după 22 ani de la începerea lucrărilor, o investiţie ale cărei costuri au depăşit cu mult valoarea preconizată iniţial şi care candidează la Cartea Recordurilor din cauza ritmului lent de execuţie, anunţă MEDIAFAX.

În vara acestui an, aminteşte JURNALUL NAŢIONAL, Ministerul Transporturilor anunţa că Bechtel plecă de pe Autostrada Transilvania. După şapte ani de „şantier”, bilanţul este răvăşitor: 54 de kilometri de autostradă şi cheltuieli de 1,5 miliarde de euro. La scurt timp după renegocirea contractului, care a fost atât de atent întocmit încât nu a avut clauze de reziliere, întrebările cu privire la modul în care vor fi construite celelalte tronsoane au început să curgă. Statul român se obliga prin contract că, dacă întrerupe colaborarea cu Bechtel, să nu mai atribuie tronsanele nici unui alt constructor timp de doi ani.

Cum Bechtel a rămas cu două tronsoane şi cu promisiunea că li se vor plăti facturile restante, celelalte tronsoane au rămas libere pentru licitare. Proiectul a început în 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru construcţia a 415 kilometri, dar porţiunea realizată până în prezent cu finanţarea statului, constată ROMÂNIA LIBERĂ, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Pentru tronsonul de doar 52 kilometri construiţi într-un interval de şapte ani, dar pentru care guvernele îşi dispută cu îndârjire meritele şi dreptul de a tăia panglica inaugurală, după cum afirmă MEDIAFAX, statul a cheltuit până în prezent 5,6 miliarde lei, reprezentând mai mult de jumătate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru întregul proiect. Şi nici autostrada de 62 de kilometri dintre Bucureşti şi Ploieşti nu va fi finalizată la termenul prevăzut, respectiv luna decembrie a acestui an, ci în 2012, anunţă ADEVĂRUL.

Valoarea proiectelor de autostradă aflate în execuţie, cu termen de finalizare 2013, este de 4,1 miliarde de euro, ceea ce, a calculat GÂNDUL, echivalează cu un cost mediu de 9,44 milioane de euro pe kilometru. Dar chiar şi la ceste costuri uriaşe autostrăzile nu vor fi date în folosinţă la termenele prevzute în contracte. În august, aminteşte CAPITAL, premierul Emil Boc reproşase constructorilor că unele porţiuni ale lucrării arată ca în „epoca de piatră“ şi i-a avertizat că le va „tăia capul“, inclusiv prin aplicarea de penalităţi, dacă nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului.


Comentarii

!! ROMANIA O TARA DE NENOROCITI SI HOTI...LOCUL EI E IN AFRICA CENTRALA!!

1 decembrie 2011 1:44

lucian un articol de tot rahatul,titlul n-are nici o treaba cu restul.da ce?parca-i prima data?

30 noiembrie 2011 21:17

blaj ina tot n-am vazut unde scrie ceva in Cartea recordurilor despre asazisa "autostrada romaneasca imposibila". Daramati, baieti, daramati, grupiert, bitte!

30 noiembrie 2011 12:30

Gabriel Abia astept luna Ianuarie sa plec din tara asta de rahat ... Nu mi am imaginat vreodata ca o sa-mi antipatizez propria tara ... Ramaneti cu pamantul f#$#$ mama`n cur de ciocoi

30 noiembrie 2011 11:42

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.