Google se pregăteşte să renunţe, în următoarele săptămâni, la serviciul său de socializare Google Buzz, lansat în februarie 2010, potrivit unei postări pe blogul companiei.

Google Buzz a fost construit în jurul serviciului de e-mail Gmail, predefinind pentru fiecare utilizator o listă de prieteni bazată pe cele mai frecvent folosite adrese de e-mail şi permiţându-le să partajeze informaţii şi conţinuturi multimedia cu aceştia, scrie Mediafax, care citează USA Today.

Google a intrat astfel în sectorul platformelor de socializare, dominat de Facebook, însă serviciul Buzz a devenit rapid o sursă de enervare şi a fost abandonat de utilizatori. În 2010, imaginea serviciului a fost afectată de semnalarea unor probleme de securitate şi grupul Google a fost nevoit să încheie amiabil un proces în această privinţă plătind 8,5 milioane de dolari, un preţ destul de mic în comparaţie cu ceea ce părea a fi, la momentul respectiv, o revoltă a utilizatorilor.

Google se concentrează în prezent pe noua sa reţea de socializare Google+, lansat în urmă cu trei luni şi jumătate şi care se bucură deja de 40 de milioane de utilizatori. Larry Page, CEO Googgle, este încrezător că acest serviciu va fi o armă eficientă împotriva succesului Facebook, care are 800 de milioane de utilizatori.

"Schimbarea lumii se concentrează pe viitor şi se bazează pe sinceritate în legătură cu trecutul", a scris Bradley Horowitz, unul din vicepreşedinţii Google, vineri, pe blogul companiei. "Am învăţat multe de la produse ca Buzz şi folosim aceste învăţături în fiecare zi, în viziunea noastră asupra unor produse ca Google+", a mai notat el.

Buzz se alătură celor peste 20 de produse şi servicii la care Larry Page a renunţat de când l-a înlocuit pe Eric Schmidt în calitate de CEO al grupului, în aprilie. Page spune că vrea să folosească "mai mult lemn pentru mai puţine săgeţi", în lupta purtată de Google pentru a-şi menţine supremaţia pe piaţa căutărilor şi publicităţii online.

Profitul net al Google a crescut cu 28% în trimestrul al treilea, la 2,7 miliarde dolari, iar veniturile au urcat cu 34%, la 9,7 miliarde dolari, rezultatele companiei zdrobind estimările analiştilor datorită vânzărilor solide de publicitate şi unui bun control al costurilor, au anunţat joi reprezentanţii grupului.

Integral pe România Liberă



Comentarii

Adaugă comentariu

Pentru a putea comenta pe ziare.ro trebuie să:

  1. Introduci o adresă validă de email în câmpul de mai jos. Vei primi un mesaj.
  2. Accesezi link-ul din mesajul primit.
  1. Este nevoie să urmezi acești pași o singură dată.